daengazzli.com

Arkib 01/2019

Yang membuatku terus berkembang adalah tujuan tujuan hidupku Muhammad Ali

“Yang membuatku terus berkembang adalah tujuan-tujuan hidupku,” - Muhammad Ali
Lihat sahabat semua pada kata-kata yang diungkapkan ini dan tanya pada diri kita ‘Apa tujuanku hari ini?’ atau ‘apa tujuan hidupku?’.
Jangan biarkan setiap hari mengalir tanpa kita tahu apa tujuan kita hidup menjalani hari itu.
Jika tujuan kita untuk menyelesaikan pekerjaan di pejabat, lakukanlah dengan penuh kebahagiaan.
Bertekad dan berdoalah sehingga apa yang kita lakukan hari ini tidak sia-sia.
Bersemangatlah seakan tujuan kita akan tercapai esok hari.
Pemikiran yang positif memandu persekitaran yang positif. Hidup dengan tujuan, membawa kita ke arah capaian yang luas dan mekar.
Harap ungkapan saya sampai pada maksudnya.
#DSMK
The Golden Gate Bridge, San Francisco.

Setiap kali cust byr lebih saya akan tnya betul ke byr amount tersebut

Setiap kali cust byr lebih , saya akan tnya , betul ke byr amount tersebut? Lbh 10 sen tu.. lebih RM3... ada pernh lbh RM10!
Cust akan bgtau ya, saya niat utk anak anak ct
Bila dikumpul kumpul dpt belanja anak anak hair saloon
Sb dia niat atas nama anak so jgnla maknya pulak songlap ???
So today, kita self reward anak anak yg gigih kira , susun dan ambikkan stok JRM masa sale atau tidak pastu tak merungut bila lambat mkn atau bila mama lambat pickup derang frm school.
Lagipun saloon ni mg best!
Best service good price ?

Aku seorang OKU L u a h a n b i c a r a s e o r a n g OKU

#Aku seorang OKU
L u a h a n b i c a r a s e o r a n g OKU
Kesempurnaan itu hanya milik Allah SWT
Adalah menjadi kelaziman bagi manusia
di dunia ini untuk mengejar pangkat dan darjat,harta kekayaan serta kedudukan
terhormat
Kekadang atas keghairahan ini mereka sering
teralpa bahawa semua ini hanya boleh terjadi
dengan izin Allah
Sekiranya berada di puncak janganlah sesekali
melupakan orang yang berada di bawah yang
menyokong serta mengharapkan nikmat naungan
kita
Dan dalam setiap harta kekayaan milik kita
ada milik dan bahagian mereka yang berhak
dan wajib kita lunaskan
Hidup ini begitulah aturannya menurut
perintah Allah SWT
Semoga dokongan ini menambah eratkan
silaturahim sesama kita hamba hamba Nya
Allahumma Aamin
See Translation

Aku seorang OKU 2017 hanya beberapa hari saja lagi bakal meninggalkan kita semua

#Aku seorang OKU
2017 hanya beberapa hari saja lagi bakal meninggalkan kita semua
Ada di antara kita yang telah pergi meninggalkan alam fana yang sementara ini
Bagi kita yang masih di sini bersyukurlah
Allah SWT masih memberi ruang dan peluang untuk kita memperbaiki diri
Untuk warga OKU dan juga yang bukan OKU marilah kita bersatu hati dan eratkan silaturahim dan kerjasama sesama kita
Berat sama dipikul,ringan sama dijinjing
Jangan sampai ada yang tertinggal,tersisih dan terabai
Yang bertongkat kita pimpin,yang lemah kita papah
Semua mesti kita bawa bersama ke hadapan
Semoga 2018 menjadi lebih cemerlang dan gemilang dengan izin NYA jua
Selamat datang 2018
See Translation

Menarik sekali postingan teman saya yang baru saja menyelesaikan studi doktoralnya di Jepang

Menarik sekali postingan teman saya yang baru saja menyelesaikan studi doktoralnya di Jepang. Salah satu yang harus disiapkan adalah surat keterangan dari sekolah dan raport yang ditranslate ke bahasa Inggris.
Surat ini sangat penting untuk proses kelanjutan anak kita sekolah di Indonesia.
Berbeda sekali ketika pertama sekali datang mendaftarkan anak sekolah yang sama sama masih SD di Jepang. Tidak ada surat keterangan apapun berkaitan dengan riwayat pendidikan anak yang ditanyakan, termasuk raport. Anak kita diterima begitu saja berdasarkan umur. Tidak peduli di Indonesia kelas berapa, kalau umurnya sekian maka dia akan ditempatkan di kelas sekian.
Begitulah pendidikan di Jepang, karena SD dan SMP termasuk wajib belajar jadi prosesnya ngak ribet. Kita ngak stress memikirkan pendidikan anak. Tapi tidak dengan anak yang tamat SMP. Konon kabarnya tingkat stress ortu dan anak sekolah di Jepang berawal dari sini.
Saya tidak habis pikir, kenapa harus stress dengan sekolah ya? Kenapa pendidikan malah menjadi beban ya? Padahal sekolah tidak menjamin kesuksesan seseorang, dan pendidikan itu sejatinya menumbuhkan bukan membebankan....

Ngeri Ngeri ketika ada yg bilang bahwa kotoran kucing itu tidak najis langsung diberi statement bunuh

::: Ngeri :::
Ngeri, ketika ada yg bilang bahwa kotoran kucing itu tidak najis langsung diberi statement: bunuh...!
Gara² tai kucing mau membunuh seorang muslim, da'i lagi. Santai dulu kenapa, Kalau memang ada argument dan dalil yg masih bisa didiskusikan, kenapa nggak? Masalah sepakat dan tidak sepakat, itu nomer dua.
Ada gejala yg tak baik jika masalah fiqih yg masih memungkinkan ada khilaf Ulama langsung dibawa ke ranah halal²an darah. Meskipun anggaplah pendapat itu syadz, namun apa iya main bunuh aja? Kan nggak begitu...
Bagi yg menyelami dunia fiqih, sikap semacam itu malah aneh dan nggak ada lucunya sama sekali. Fiqih itu pembahasan, diskusi dan mendalami dalil², apalagi jika sejak dulu ada ulama yg mendiskusikannya...
Tersebutlah Al-Imam Ibrahim bin Khalid رحمه الله (w. 240 H) atau yg lbh dikenal dgn nama Abu Tsaur, Sang Imam berpendapat bahwa darah ikan itu najis. Piye iki...?
Al-Imam Al-Marwazi رحمه الله (w. 294) juga memiliki pendapat bahwa sholat subuh bisa diqoshor menjadi satu rakaat ktk dlm keadaan takut.
Ini sekedar contoh aja, bkn untuk mencari rukhsoh dan keanehan² Ulama, bukan. Namun ada hikmah yg mendalam, bhw sebagai seorang muslim sdh semestinya bijak dlm mengambil langkah apabila ada sesuatu yg beda, apalagi dlm ranah fiqih. Selalu kedepankan ilmu, ilmu dan ilmu. In Sya Allah jika itikad kita benar, justru kebaikanlah yg akan kita dapatkan dr diskusi² yg kita lakukan.

JOM MENUNAIKAN IBADAH UMRAH PASCA MUSIM HAJI 2018

::: JOM MENUNAIKAN IBADAH UMRAH PASCA MUSIM HAJI 2018 :::
Seusai musim Haji, kawasan Masjidil Haram selalunya lengang dan kurang orang, tambahan pula polis di tanah haram sedang menghambat dan membuat operasi besar-besaran agar pemilik visa Haji balik ke negara masing-masing. Masa inilah paling sesuai bagi mereka yang mahu beriktikaf lama di Raudhah, Hijr Ismail dan mencium Hajaratul Aswad. Insha Allah.
Pilih peluang keemasan ini. Sahabat saya, pemilik Altis Holiday Sdn Bhd ingin menawarkan perkhidmatan istimewa mereka. Disamping harga mampu pergi, anda ditawarkan penginapan yang sangat selesa dan berdekatan dengan kedua-dua masjid utama. Fully recommended!
Hubungi segera untuk tempahan dan urusan pertanyaan!
No Tel : 03-4144 2976
Star Park Point, Block E-03-02,
Jalan Genting Kelang, Taman Danau Kota,
53300, Setapak, Kuala Lumpur.

Pendidikan seperti ini maksud saya Mahasiswa bikin kurikulum sendiri lalu pilih dosennya di univ yg dia masuki

Pendidikan seperti ini maksud saya
Mahasiswa bikin kurikulum sendiri lalu pilih dosennya di univ yg dia masuki...
(kalo bisa sih jangan nunggu jdi mhsw untuk bisa bikin kurikulum sendiri, dari SMP atau SMA aja, apa hobby dan passionnya, kerjakan, jalani, tekuni )
#Nemu juga yg mewakili isi hati saya.
Sama kayak home schooling...
Bikin kurikulum sendiri...sesuai dg minat,bakat dan jaman NOW..
Jika gak ingin kelibas negara lain yg bebas masuk kerja di Indonesia...

Untuk penjagaan dalaman digalakkan pengambilan jamu

Untuk penjagaan dalaman, digalakkan pengambilan jamu..
Bukan setakat untuk part ketat2 saja..
Bukan untuk ‘malam pertama’ sahaja tetapi banyak manfaat nya..
#JAS dapat menyegarkan tubuh yang lesu, menaikkan seri wajah anda, membantu anda untuk kekal bertenaga sepanjang hari, membantu menurunkan berat badan, membantu menyelesaikan masalah dalaman anda & banyak lagi manfaat nya..
Jom order Jamu Menawan & Jamu Detox untuk penjagaan dalaman ni.
Semesti nya #JamuAbangSayang..?
Memang Abang Sayang Sengoti.. ?
Pm tepi kalau segan.. ☺
+60179730679
#RahsiaKekalMenawan
#JASTerbaik

Dr pg i cry alot Td tgk tv1 lintas lansung pengunduran diri dr Ds Najib serentak air mata curah curah keluar

Dr pg i cry alot. Td tgk tv1 lintas lansung pengunduran diri dr Ds Najib serentak air mata curah curah keluar. Selamat berehat DS and semua parti komponen BN. Terima Kasih untuk semua jasa selama ni.
After 61 years, kite tukar kerajaan atas kuasa dan kehendak rakyat sbb kita negara demokrasi. Ternyata sistem SPR tu telus. Selamat mentadbir negara untuk kerajaan yang baru. Semoga ditunaikan ape yang dijanjikan. Complete jangkaan ramai R.A.H.M.A.N.
People will talk anything and everything sbb mereka tak merasa. Well done abah, you have give the great things to us. Berehat lah dulu, insyaAllah anak anak pulak balas budi hahahahah. ?